Få effektiv rådgivning
Jeg påtager mig aldrig en opgave uden at være sikker på, at jeg er den rette. Måske har du blot brug for et par gode råd til selv at håndtere udfordringen? Mine kerneydelser er alt fra strategi til ledelse, kommunikation og rådgivning. Fra hurtig hjælp til store udviklingsprogrammer, implementeringsprocesser eller personlig sparring. Min faglighed er dyb, mine erfaringer spænder vidt, og jeg har et bredt netværk at trække på. Du kan se nogle eksempler på kerneydelser her…
Gør lederne stærkere
Forandringer, kriser og slet og ret hverdag. Kommunikation er lederens vigtigste instrument til at gøre ord til handling, ændre flimmer til tydelig retning og gå fra ulmende konflikter til engagerende hverdag. Jeg kan hjælpe med at optimere hele lederkommunikationen eller styrke en enkelt. Jeg har erfaringer med alt fra inspiration op til forandringer, konkrete uddannelsesprogrammer og store udviklingsprocesser, hvor en organisation skal fra tillidskriser til fornyet kraft. Jeg gør det enkelt og effektivt med en konstruktiv tilgang, der inspirerer og engagerer.
Styrk rådgiverne
En dygtig rådgiverfunktion kan gøre en meget stor forskel for en organisations handlekraft og trivsel. Med mange års erfaringer med at skærpe rådgivere både enkeltvis og hele funktionen ved jeg, hvad der skal til. Min tilgang er strategisk, psykologisk og retorisk – rådgiveren skal mestre alle tre mindset for at lykkes. Hvis du eller din afdeling er på jagt efter et udviklingsforløb eller en skræddersyet uddannelse, kan du også læse meget mere om alle de spændende rådgiver-aktiviteter, jeg har sammen med Sascha Amarasinha på www.raadgiver.nu
Få executive sparring
Klapsalverne runger, men kunne det være gjort bedre? Kunne jeg optimere min kommunikation? De fleste topledere kender tvivlen. Og langt de fleste kan blive endnu bedre ved små ændringer i vaner, nye værktøjer og et konstruktivt retorisk blik. Jeg kan hjælpe dig med at finde din stærkeste retoriske stil med konkret træning og evt. træning af stabsfunktionerne, så de bedst muligt understøtter din effektive kommunikation.
Forandringer, der lykkes
Kotter, Maurer, Heath. Guruerne er mange, og slidene tit endnu flere. Men der er forskel på at vide det – og at lykkes. Hvis I skal lykkes med forandringer, kræver det, at hver eneste leder tager ansvar for at drive forandringen med målrettet kommunikation. Jeg kan hjælpe med at gøre en effektiv forskel, så det ikke går som så mange andre forandringer: bliver ved snakken.
Strategi, der virker
En god strategi får alle til at stå på tæer. Men hvad skal den rumme, og hvordan implementerer I bedst, så det ikke ender som endnu en hyldevare? Jeg kan hjælpe med at facilitere strategiarbejdet, så I får styrket relationerne af selve udviklingsprocessen og er endnu bedre rustet til at få strategien til at gøre en forskel.
Analyser, der virker
Den konstruktive analyse skal give præcis det indblik, I har brug for, så I kan træffe de rette beslutninger. Jeg kan designe og gennemføre konstruktive analyser eller måske hjælpe jer til selv at gøre det, så I også får styrkede relationer ud af arbejdet? Skal I fx lave oplevelsesanalyser, pejlinger, dybdeinterviews eller en kombination? Ring, så kan vi vende, hvordan I får både indblik, overblik og en plan for arbejdet efter analysen.
Kurser med effekt
7 timer og 24 minutter er en klassisk kursuslængde, men hvad er bedst hos jer? Er det bedre med nålestik med inspiration over fem frokoster, intensive træningslejre eller en kombination af inspiration, træning og individuel sparring? Jeg designer målrettet kompetenceudvikling, der matcher jeres behov og kan trække på mange andre faglige kapaciteter i mit netværk, så I får præcis det, I har brug for.
Jeg samarbejder også med Danmarks Medie og Journalisthøjskole om målrettede kurser i gennemslagskraft og medietræning og med Teknologisk om det intensive udviklingsforløb, der kan gøre dig til certificeret strategisk kommunikationsrådgiver. Læs også om de spændende kurser, jeg udbyder med Sascha Amarasinha på www.raadgiver.nu
En kernefortælling, der samler jer
En kernefortælling kan være ligegyldige buzzwords eller kernen af jeres kultur, retning og meningen med det hele. Gør det til et redskab i organisationsudviklingen, der kan skabe endnu bedre sammenhæng ved at designe processen fra ide til visualisering klogt. Det gælder om at involvere uden at trætte eller delegere for meget og om at finde den helt rette form til jer.
Eksempelvis endte Forsvarets kernefortælling efter en lang og god proces med at blive både enkel og samlende, som du kan se i filmen her:
Styrk ledere med Kommunikationsspejlet
Ledere bruger 80% af deres tid på kommunikation – og det er langt fra altid på den bedst tænkelige måde. På baggrund af min forskning har jeg udviklet dialogværktøjet Kommunikationsspejlet®; en enkel vej til bedre lederkommunikation. En 180 graders analyse afdækker lederens kommunikation i hverdagen fra tillid og kommunikationsmiljø til sammenbinding, mails og møder.
1½ times rådgivning og en opfølgende måling et halvt år senere, giver lederne det skub i den rigtige retning, der minimerer tvivlen og gør frustrationerne til konkrete udfordringer. Langt de fleste ledere kan jo kommunikere – de skal bare have hjælp til at være den bedste version af sig selv i hverdagen med en slidstærk troværdighed. Og så skal de ikke mindst have reel sparring, så de ved, hvordan de selv virker, og hvad de skal gøre sig ekstra umage med.
Læs cases fra virksomheder og organisationer, hvor Kommunikationsspejlet har gjort en forskel her
Bliv Spejlrådgiver
Nu kan du selv få på CV’et at være certificeret som rådgiver til at bruge Kommunikationsspejlet. Min erfaring er, at det udover at hjælpe den enkelte leder, giver rådgiveren et helt usædvanligt skarpt billede af organisationens ve og vel, der kan styrke enhver kommunikations- eller HR-funktions strategiske arbejde
Det er RelationMonitor, der står for den webbaserede indsamling og bearbejdning af data til overbevisende dokumentationsrapporter; Kommunikationsspejle. Se mere på www.kommunikationsspejlet.dk
Du kan også blive certificeret i din egen virksomhed eller på åbne hold, der udbydes løbende. Kontakt mig for at høre nærmere.